torsdag 10 december 2009

Jag lever!

Hej. Det var ett tag sen, hehe. Jag gör samma misstag som förra året, får en kick i oktober och skriver som en jude och sen dör det mot julen. Fördelen med det är väl att jag kan kolla tillbaka hur jag var förra oktober, om det nu är till någon nytta?
Angående Sverige, Nacka strand rättare sagt så har allting kommit väldigt snabbt. Kanske lite för snabbt.. Jag vet att många bryr sig och inte vill att jag ska fara men det känns som om det är någon jag måste göra. Jag vill inte missa chansen till skolan med tusen dörrar öppna, full av möjligheter och massvis av kontakter. Inte heller simträningen som har mycket bättre upplägg och mer disciplin, det känns anyway som om vår tränare hatar mig just nu så.
Som idag till exempel blir man så slut på våran lärare. Vi sitter i datasalen skall ha 4 lektioner i sträck(några pauser) med samma ämne och vi skall designa kattmats burkar, japp ni läste rätt, kattmats burkar. Han säger åt oss att alla måste byta plats för att vi alltid sitter d
är och när vi säger emot så skriker "han men för i helvete lyssna på mig, BYT PLATSER!" och när vi bytt platser skall vi hämta uppgifts papprena och jag ber Micaela som redan är på väg efter att ta ett till mig. "Alla hämtar sina egna" kläcker han ur sig skitsurt. Sen är han borta 2 av 4 timmar och är gnällig. Dålig stil, inte kan jag vara helt säker på att lärarna i mediagymnasiet inte har sina dåliga dagar men kanske lite lindrigare förhoppningsvis.
Så min status inför flytten är följande:
- Ingen bostad ännu
- Möte med rektorn nästa vecka torsdag
- Ingen konkret kontakt med simklubb
Det kanske märks att det är lite oplanerat? så går det när flytten blir av tidigare, rättare sagt 8 månader tidigare.



Vad ska du göra nu lilla Sara?

2 kommentarer:

micxi sa...

jag tycker du kan stanna :(
fixar en lägenhet i stan, pap lova att fixa upp en isf <3

Sara sa...

det är någon jag måste göra för min egen skull.. :( <3